email: szkolenia@wib.org.pl,  tel.: +48 22 182 31 70

Zasady funkcjonowania banku komercyjnego – bankowość w pigułce

CO OSIĄGNIESZ POPRZEZ UDZIAŁ W SZKOLENIU?

  • W krótkim czasie zdobędziesz podstawową, praktyczną wiedzę z zakresu zasad i warunków funkcjonowania banków w Polsce
  • Poznasz kluczowe obszary działalności, produkty i funkcje banku oraz ich rolę i miejsce w obsłudze klienta bankowego
  • Będziesz potrafił/a zidentyfikować podstawowe rodzaje ryzyka bankowego, poznasz metody jego monitorowania oraz wymogi nadzoru finansowego w obszarze ryzyka
  • Będziesz potrafił/a zidentyfikować główne zagrożenia wynikające z korzystania z nowoczesnych technologii w bankowości oraz zdefiniować najważniejsze zasady cyberbezpieczeństwa
  • Poznając lepiej instytucję bankową, stworzysz sobie szansę rozwoju zawodowego na różnych stanowiskach w banku
  • Szkolenie może stanowić wsparcie w samodzielnym przygotowaniu się do egzaminu na Europejski Certyfikat Bankowca EFCB 3E, w ramach Systemu Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej

KOMU POLECAMY SZKOLENIE?

  • Nowo zatrudnionym pracownikom banku
  • Pracownikom komórek wsparcia banku, niezwiązanym bezpośrednio z obsługą klientów
  • Pracownikom firm współpracujących z bankami, np. firmom IT, centrom usług wspólnych

JAK PRZEBIEGAJĄ ZAJĘCIA?

  • Szkolenie online, w aplikacji MS Teams, z włączonymi kamerami i głośnikami,
  • Szkolenie w formie interaktywnej prezentacji Trenera z wykorzystaniem materiału w PP, wspartej krótkimi ćwiczeniami, quizami, ankietami oraz komunikacją bezpośrednią na wizji i na czacie.

KTO PROWADZI SZKOLENIE?

Ekspert z ponad 30-letnim doświadczeniem w bankowości i zarządzaniu ryzykiem kredytowym. Prawnik z wykształcenia, od 1994 r. zajmował kierownicze stanowiska w Powszechnym Banku Gospodarczym SA (Pekao SA), Kredyt Banku SA oraz Banku Ochrony Środowiska SA, gdzie odpowiadał za sprzedaż produktów bankowych, ocenę ryzyka kredytowego i windykację. Współtwórca systemu scoringowego dla klientów indywidualnych, ekspert w zakresie wyceny portfela kredytowego i ustanawiania zabezpieczeń. W latach 2002-2006 członek Rady Nadzorczej Domu Maklerskiego BOŚ SA. Od 2010 r. był związany z Bankiem Gospodarstwa Krajowego jako Zastępca Dyrektora Departamentu Ryzyka Kredytowego.  Od 2021 r. jako Dyrektor Działu odpowiada za monitoring indywidualny dużych firm w Alior Banku SA. Dodatkowo odpowiedzialny za wiele projektów z zakresu ryzyka kredytowego m.in. w zakresie oceny zdolności kredytowej osób fizycznych i firm przy wydawaniu kart bankowych, w zakresie ustanawiania zabezpieczeń oraz w zakresie wyceny portfela kredytowego wg MSR. 

JAKI JEST ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA?

Bank i jego otoczenie

  • Podstawy prawne funkcjonowania banków
  • Rodzaje banków (instytucje kredytowe, międzynarodowe instytucje finansowe)
  • Nadzór makro- i mikroostrożnościowy
  • System gwarantowania depozytów. BFG

Elementy organizacji i zarządzania bankiem

  • Controlling i analiza sytuacji finansowej
  • Charakterystyka podstawowych sprawozdań finansowych
  • Zarządzanie aktywami i pasywami (system FTP)
  • Audyt wewnętrzny i compliance. Rekomendacja H
  • Dyrektywa AML

Ryzyko finansowe i operacyjne. Adekwatność kapitałowa

  • Podstawowe rodzaje ryzyka
  • Metody monitorowania ryzyka
  • Ryzyko a nadzór finansowy
  • Czynności bankowe. Operacje bankowe krajowe i zagraniczne
  • Bankowość elektroniczna. Home banking i karty kredytowe
  • Zagrożenia wynikające z korzystania z nowoczesnych technologii w bankowości, podstawy cyberbezpieczeństwa

Działalność kredytowa banku

Produkty kredytowe dla klienta indywidualnego oraz klienta SME

Ochrona konsumenta – kredytobiorcy. Etyka w działalności bankowej

Opiekun projektu

Aleksandra Białach

abialach@wib.org.pl 
tel.: +48 600 857 782

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Jak długo trwa szkolenie: 16 godz. dydaktycznych

Terminy: 23-24.04.2025

Szkolenia realizowane w aplikacji MS Teams

Odpłatność: 1850,00 zł netto VAT zw.

Zapraszamy do skorzystania z preferencyjnych warunków wcześniejszego zapisu.

Przy zgłoszeniu do 23.02.2025, odpłatność wynosi 1550,00 zł netto VAT zw. – oszczędność 300,00 zł

Przy zgłoszeniu do 23.03.2025, odpłatność wynosi 1700,00 zł netto VAT zw. – oszczędność 150,00 zł

Przewiń na górę